Van Smaak HMC

Samenwerking Van Smaak en HMC is een groot succes

Maaltijdservice Van Smaak en het Hulpmiddelen Centrum hebben door middel van het organiseren van Thuiszorgmiddagen een bijzondere samenwerking gevonden. Deze samenwerking uit zich in het informeren en ondersteunen van thuiszorgmedewerkers om ervoor te zorgen dat men zo lang mogelijk zelfstandig thuis kan blijven wonen.

Met dit gemeenschappelijke doel organiseren het Hulpmiddelen Centrum en Van Smaak regelmatig informatiebijeenkomsten en proeverijen. Tijdens de thuiszorgmiddagen maken thuiszorgmedewerkers kennis met de ongekende kwaliteit van Van Smaak en krijgen ze nuttige informatie over de diverse hulpmiddelen die HMC te bieden heeft. Maaltijdleverancier Van Smaak en het Hulpmiddelen Centrum werken al enige tijd samen. Deze samenwerking loopt al vanaf het begin op rolletjes. De diensten die het Hulpmiddelen Centrum te bieden heeft, zijn een mooie aanvulling op de maaltijdvoorziening van Van Smaak om langer thuis te kunnen wonen. Van Smaak heeft met het Hulpmiddelen Centrum een samenwerkingspartner gevonden om informatie te verstrekken aan thuiszorgorganisaties en senioren. “Onze kennis en betrokkenheid levert een mooie combinatie op en dat maakt voor de klant het verschil”, vertelt Marleen Visser van het Hulpmiddelen Centrum.

‘‘Ouderen moeten steeds langer zelfstandig wonen.’’

Door de veranderingen in de zorg moeten ouderen steeds langer zelfstandig blijven wonen. Om deze ontwikkelingen op te vangen hebben het Hulpmiddelen Centrum en Van Smaak elkaar gevonden door ouderen zoveel mogelijk te ontzorgen en te ondersteunen. Op deze manier kan de thuiszorg, die elke dag bij de klant thuis komt, op een makkelijke manier diensten aanbieden die de klant nodig heeft om zelfstandig thuis te kunnen blijven wonen. Van Smaak regelt een maaltijd op tijden dat de klant een (h)eerlijke maaltijd wil. Van Smaak werkt niet met een abonnement, dus het is niet noodzakelijk om 7 dagen per week een maaltijd van ons af te nemen. Het Hulpmiddelen Centrum zorgt er voor dat de klant de middelen voorhanden heeft die nodig zijn voor de alledaagse bezigheden. Door middel van thuiszorgmiddagen hebben we nu dus één informatiepunt voor de thuiszorgorganisaties. Dit zorgt ervoor dat we een beetje makkelijker tegen het zelfstandig wonen aan kunnen kijken.