Van Smaak
  • Maaltijden aan huis
    • Warme maaltijden
    • Koelverse maaltijden
    • Dieetmaaltijden
      • Gemalen maaltijden
      • Glutenvrije maaltijden
      • Natriumarme maaltijden
      • Vegetarische maaltijden
  • Maaltijden op locatie
    • Advies en implementatie
    • Maaltijden op maat
      • Intramurale zorg
      • Volledig pakket thuis
    • Boodschappen
    • Logistiek
    • Bestelwijze
    • Evaluatie
  • Over ons
    • Gerechten
    • Duurzaamheid
    • Oog voor de klant
    • Nieuws
    • Vacatures
    • Maaltijdservice locaties
    • Tafeltje Dekje locaties
  • Contact
    • Aanmelden
    • Informatiepakket
    • Contactformulier
    • Veelgestelde vragen
    • Overstappen
    • Route
  • Klant login
  • Menu Menu
U bevindt zich hier: Home1 / Nieuws2 / Algemeen3 / Meer tijd voor de zorg dankzij maaltijdservice Van Smaak
Nij-Stapert-overname-maaltijden-warm-Van-Smaak

Meer tijd voor de zorg dankzij maaltijdservice Van Smaak

14 augustus 2020/in Algemeen/door Van Smaak

Op 1 april 2020 heeft Van Smaak de uitbrengmaaltijden van Nij Stapert in Wommels overgenomen. We blikken samen met Roelf Jan Hazekamp van Nij Stapert terug op deze overzetting en zijn benieuwd hoe het nu gaat.

Patyna Nij Stapert is een woonzorgcentrum in Wommels. Wat is kenmerkend voor Nij Stapert?
Nij Stapert heeft echt een verbinding met het dorp. Wij hebben, in tegenstelling tot andere dorpen, veel vrijwilligers die zich inzetten voor Nij Stapert. Bewoners voelen zich verbonden met Nij Stapert, waardoor activiteiten ook goed bezocht worden. De stap om in Nij Stapert te gaan wonen is daarom ook klein. Ze blijven in hun vertrouwde omgeving, want de gezichten zijn bekend.

Wat is jouw functie binnen Nij Stapert?
Ik ben teamleider Facilitair en teamleider WMO. Dat houdt in dat ik verantwoordelijk ben voor de technische dienst en voeding. Maar ik stuur ook 45 medewerkers aan in de schoonmaak.

Na 46 jaar zelf koken hebben jullie in maart 2020 besloten om de warme uitbrengmaaltijden onder te brengen bij Van Smaak. Wat was de aanleiding voor dit besluit?
We hebben kritisch gekeken naar alle kosten en de kosten voor de uitbrengmaaltijden waren niet rendabel. Daarnaast is het steeds lastiger om nieuwe vrijwilligers in te zetten voor het rondbrengen van de warme maaltijden. Dan moet je als organisatie een hele moeilijke beslissing nemen, want je werkt met een groep vrijwilligers waarmee Nij Stapert een hele goede band heeft.

Waarom hebben jullie gekozen voor Van Smaak?
Een aantal jaren geleden heeft Van Smaak de uitbrengmaaltijden van een andere Patyna locatie ook overgenomen. De overgang is toen heel goed verlopen en daardoor menen wij in Van Smaak een goeie partner te hebben.

Er moet dan opeens heel veel geregeld worden. In proces en communicatie. Hoe gaat dat in zijn werk?
Je moet heel nauw met elkaar samenwerken, dat is een vereiste. Van elkaar moet je weten wat er speelt en hierin flexibel zijn. Met zoveel vrijwilligers en klanten is communicatie een essentieel onderdeel. Je moet ze vanaf het begin goed informeren. Dit kost veel tijd, maar is van groot belang om de overgang goed te begeleiden. We hebben de klanten en vrijwilligers met een goed gevoel kunnen overdragen aan Van Smaak.

Het lijkt me dat er in een korte periode dan een hele intensieve samenwerking is met Van Smaak. Hoe heb jij dit ervaren?
Ik vond het een opmerkelijk goede samenwerking. Iedereen was bereid om mee te helpen en dit goed te laten slagen. Als je complimenten krijgt over een geruisloze overgang, dan weet je dat het goed geslaagd is en dan kijk ik er met een heel goed gevoel op terug.

“Met een gerust hart kan ik het overdragen, ook omdat ik vanuit mijn privé situatie ervaring heb met Van Smaak”

We zijn nu een paar maanden verder. Hoe kijk jij terug op deze periode?
Ik ben nog steeds heel tevreden. We worden regelmatig gebeld met de vraag of wij maaltijden aan huis bezorgen. Dan verwijzen wij ze door naar Van Smaak en zitten ze een week later lekker te genieten van een maaltijd. Dat is waar je het voor doet!

Jullie koken nu nog zelf voor de bewoners in Nij Stapert Wommels. Is hier ook iets in veranderd?
Je moet je kernactiviteit bepalen en uitbrengmaaltijden zijn voor ons geen kernactiviteit. We hebben nu meer tijd voor de zorg en dat is waar het bij ons om gaat.
Dagelijks eten 60 a 70 bewoners in Nij Stapert in Wommels en Nij Dekema in Weidum, dus we kunnen nu efficiënter koken.

Hoe zie jij de toekomst?
Er liggen plannen voor een nieuwbouw van Nij Stapert, we hopen over 5 jaar daar naartoe te verhuizen. Maar dit zijn nu nog ruwe schetsen, dus dat duurt nog wel even.

https://www.vansmaak.nl/wp-content/uploads/2020/08/Nij-Stapert-overname-maaltijden-warm-Van-Smaak.v2-scaled.jpg 913 2048 Van Smaak https://www.vansmaak.nl/wp-content/uploads/2017/02/logo@2x.png Van Smaak2020-08-14 10:00:392021-08-25 13:57:33Meer tijd voor de zorg dankzij maaltijdservice Van Smaak

Op de hoogte blijven van meer leuke acties?

088 511 5400
Mail ons

Nieuwsbrief

Actueel

  • Nieuws
  • Vacatures
  • Veelgestelde vragen
  • Over ons

Boodschappenservice

  • Boodschappenservice aan huis
  • Boodschappenservice zorginstellingen
  • Maaltijdservice voor zorginstellingen

Van Smaak

Richterlaan 5
9207 JT Drachten
T 088 511 5400
E info@vansmaak.nl

Volg ons op
Van Smaak

www.facebook.com/vansmaak Van Smaak Maaltijdservice 4.6 van 5 op basis van 67 beoordelingen.

© Copyright - Van Smaak Realisatie: VDLP
  • Voorwaarden
  • Privacy & Cookies
  • Contact
Van Smaak neemt maaltijdverzorging De Jacobijn over.Overname de JacobijnAnnet-Everaarts-Boodschappendistributiecentrum-Van-SmaakBoodschappen en maaltijden tegelijk bezorgd
Scroll naar bovenzijde