Veelgestelde vragen
Coronavirus
Van Smaakt blijft uw maaltijden thuis en op locatie bezorgen. Onze bezorgers zijn gewoon op pad om uw maaltijden te bezorgen. Wij houden ons aan de landelijke afspraken en hebben zelf extra maatregelen getroffen. Deze maatregelen liggen in het verlengde van de adviezen van het RIVM.
Heeft uw locatie, door het coronavirus, problemen om uw bewoners van maaltijden te voorzien? Wij staan voor u klaar en samen helpen we u veilig en gezond door deze tijd heen!
Mocht u gebruik willen maken van onze diensten, aarzel niet en meld u aan. Onze klantenservice is van maandag t/m vrijdag te bereiken tussen 08:00 en 17:00 uur via 088 511 5400 of via info@vansmaak.nl.
Wij houden u op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen.
1. Hebben jullie ook een verklaring van gerechten?
In de meeste gevallen herkent u het gerecht aan de naam op uw menukaart. Soms bedenken onze koks een eigen gerecht of bieden we een gerecht aan dat minder bekend is. Deze gerechten willen we graag aan u verklaren zodat u weet wat u bestelt. Bekijk onze gerechtenverklaring waarin sommige gerechten zijn verklaard.
2. Werken jullie met een abonnement?
Van Smaak werkt niet met een abonnement. U bent geen lid bij ons, dus u zit nergens aan vast. Bij de aanmelding geeft u aan op welke dagen u standaard gebruik wilt maken van onze maaltijdservice. Wilt u hier eens van afwijken, dan kunt u dit op de menukaart aankruisen of telefonisch doorgeven. Wilt u de standaard dagen wijzigen? Geen probleem, wij passen dit zo snel als mogelijk voor u aan.
3. Wat is het verschil tussen een koelverse en een warme maaltijd?
Een warme maaltijd bezorgen wij iedere dag, rond het middaguur, warm bij u thuis. U kunt dan meteen aan tafel om van uw maaltijd te genieten.
Een koelverse maaltijd eet u wanneer u dat wilt. De maaltijd verwarmt u zelf. Wij bezorgen een aantal keer per week de koelverse maaltijd bij u thuis. Als u 7 dagen per week gebruik maakt van onze maaltijdservice, wordt de koelverse maaltijd drie keer per week bij u thuisbezorgd. Wij leveren dan bijvoorbeeld op een maandag de maaltijden voor dinsdag en woensdag.
Wanneer u de maaltijden ontvangt is afhankelijk van de route waar u op wordt ingedeeld. U ontvangt de maaltijd in ieder geval één dag van te voren. U kunt de koelverse maaltijd zelf verwarmen en zo bepaalt u zelf op welk tijdstip u eet.
4. Is het moeilijk om een maaltijd te bestellen?
Wij zorgen ervoor dat iedereen een maaltijd kan bestellen bij Van Smaak. U kunt op twee manieren uw maaltijd bestellen: handmatig en digitaal.
Als u handmatig uw maaltijd wilt bestellen, kunt u de menukaart meegeven aan de chauffeur. Het is ook mogelijk om uw maaltijd via het online bestelsysteem te bestellen. Na één telefoontje met Van Smaak krijgt u toegang tot het online bestelsysteem. Bijkomend voordeel van online bestellen is dat bijvoorbeeld ook uw zoon of dochter of anderen in uw nabije omgeving een bestelling op afstand voor u kunnen plaatsen.
Mocht het niet lukken om de maaltijden te bestellen, dan komen wij bij u thuis om het gebruik van het systeem uit te leggen.
5. Welk gebied leveren jullie?
Wij bezorgen maaltijden in de provincies Friesland, Drenthe, Groningen, bepaalde plaatsen in Overijssel en Noord-Holland. In Noord-Holland leveren wij op dit moment alleen maaltijden bij zorginstellingen. Wilt u weten of we bij u een maaltijd thuis bezorgen? Neem dan contact op met de klantenservice: 088 511 5400
6. Welke plaatsen leveren jullie warm?
Wij leveren in steeds meer plaatsen warme maaltijden. U kunt hierover het beste een mail sturen naar info@vansmaak.nl of telefonisch contact opnemen met onze klantenservice: 088 511 5400
7. Wat kost een maaltijd?
Onze prijzen liggen gemiddeld rond de:
€ 8,65 voor koelverse maaltijden
€ 9,74 voor warme maaltijden
€ 7,65 voor diepvries maaltijdenWij houden onder andere rekening met uw dieetwensen en afwijkende consistenties waardoor de maaltijdprijs kan variëren. Neem contact op met onze klantenservice, zij kunnen u exact vertellen voor welke prijs u een maaltijd kan bestellen.
8. Is de prijs inclusief toetje en soep?
U betaalt de soepen en toetjes apart.
9. Kost een dieet extra?
Voor diëten rekenen wij een toeslag, dit is per dieet verschillend. Vraag bij onze klantenservice wat uw dieet extra kost. Bel naar 088 511 5400 of stuur een e-mail: info@vansmaak.nl
10. Hoe laat komt de chauffeur mijn maaltijden brengen?
Onze chauffeurs van de koelverse maaltijden rijden van 8 tot 16 uur de routes. U kunt bij klantenservice vragen (088 511 5400 of info@vansmaak.nl) hoe laat de chauffeur op uw adres is. De warme maaltijden worden tussen de middag (tussen 11 en 13 uur) geleverd. Krijgt u ’s avonds een warme maaltijd (op dit moment alleen mogelijk in Assen, Delfzijl, Drachten en Leeuwarden) zal dit tussen 16.30 en 18.00 uur zijn.
11. Kan ik ook een maaltijd uitproberen?
U kunt gratis en vrijblijvend 1 maaltijd uitproberen. U kunt hiervoor het formulier voor een proefmaaltijd invullen. Er wordt dan een afspraak gemaakt om deze maaltijd af te leveren en de keuzes worden met u doorgesproken.
12. Hoe bestel ik online?
Als u zich eerst telefonisch bij Van Smaak aanmeldt, krijgt u van de medewerker inloggegevens. Dit kan door de klantenservice te bellen: 088 511 5400. Of stuur een e-mail naar info@vansmaak.nl. Daarna kunt u gemakkelijk online uw maaltijden bestellen.
13. Leveren jullie ook broodmaaltijden?
Nee, helaas leveren wij geen broodmaaltijden.
14. Kan ik een informatiepakket ontvangen?
Als u nog vragen heeft nadat u de website heeft gelezen, kunt u hier een uitgebreid informatiepakket aanvragen. Geeft u hierbij duidelijk aan of u geïnteresseerd bent in warme, koelverse of diepvriesmaaltijden. Wij kunnen dit pakket via de mail of via de post naar u sturen.
15. Wordt de maaltijd iedere dag vers gekookt?
Iedere dag worden uw maaltijden in onze keuken vers voor u bereid.
16. Hoe ver van te voren kan ik een maaltijd kosteloos annuleren?
U mag uw maaltijd kosteloos annuleren tot 48 uur voor aflevering. Graag ontvangen wij hierover eerder bericht, in verband met de inkoop van onze ingrediënten. Dit kan via de menukaart of telefonisch.
17. Hoe meld ik mij aan voor de maaltijdservice?
U kunt zich aanmelden door het aanmeldformulier wat op deze website staat in te vullen en te versturen. Van Smaak neemt dan zo spoedig mogelijk contact met u op om de details te bespreken. U kunt natuurlijk ook telefonisch contact opnemen met onze klantenservice: 088 511 5400
18. Hoe betaal ik de maaltijden?
U krijgt uw factuur altijd een maand achteraf van onze chauffeur. U kunt ervoor kiezen deze zelf over te maken of u kunt ons machtigingsformulier invullen zodat het bedrag automatisch van uw rekening wordt afgeschreven.
19. Wat als ik niet thuis ben en de chauffeur staat met de maaltijd voor mijn deur?
Wij vragen u bij de aanmelding om ons een telefoonnummer te geven van een contactpersoon, deze hebben wij nodig op het moment dat de deur niet opengedaan wordt. Deze persoon wordt dan gebeld door de klantenservice om te vragen of er iets aan de hand is.
Als u niet thuis bent als de chauffeur komt zal hij met een eventueel afgegeven sleutel de maaltijden bij u in de koelkast plaatsen, warme maaltijden worden op het aanrecht gezet. Mochten wij geen sleutel in ons bezit hebben, probeert de chauffeur de maaltijd bij uw buren te bezorgen, het is daarom goed om bij aanmelding aan te geven met welke buren u contacten heeft.
20. Kan ik een maaltijd invriezen?
Wij raden u aan onze maaltijd niet in te vriezen. Dit, om de versheid te garanderen.
21. Kan ik een sleutel afgeven van mijn woning?
Wij vinden het prettig als u een sleutel af wilt geven of de code van een sleutelkastje aan ons doorgeeft. U heeft dan altijd uw maaltijd in huis en hoeft er niet voor thuis te blijven.
22. Kan ik de maaltijden ook in de oven verwarmen?
Wij raden aan om uw maaltijd in de magnetron te verwarmen, in een oven kan echter ook.
23. Moet ik ook bezorgkosten betalen?
U betaalt bij ons geen bezorgkosten, de maaltijdprijs is de totale prijs.
24. Kan ik een magnetron van jullie kopen of huren?
Wij leveren huur- en koopmagnetrons. Onze gebruiksvriendelijke magnetron kost € 108,- incl. btw. Een magnetron huren kan natuurlijk ook, u betaalt dan € 0,39 per maaltijd extra.
25. Leveren jullie ook boodschappen?
Voor informatie over onze boodschappenservice klik hier.
26. Is de maaltijd geschikt voor iedereen?
Iedereen kan een maaltijd bij ons bestellen. Op de menukaart heeft u keuze uit de heerlijke Hollandse keuken zoals bijvoorbeeld aardappelen, slavink en sperziebonen. Of juist vergeten groenten, zoals postelein en schorseneren. Daarnaast kunt u iedere dag kiezen uit diverse buitenlandse gerechten, zoals nasi met saté of een tortellini schotel.
27. Hoe verwarm ik mijn maaltijd?
Verwarmingsadvies Stand Minuten Soep 600 watt 6 Koelverse maaltijd * 600 watt 12 Pannenkoeken 3 stuks 600 watt 6 Pap 600 watt 6 Voor verwarming
Een gaatje prikken in de soep/maaltijdfolie.
Aluminiumfolie van de pap geheel verwijderen.*Tijden zijn op basis van een normale portie.
Afhankelijk van de portiegrootte kan dit iets korter of langer zijn